دسته‌بندی نشده

بهترین کتاب های مارکتینگ کدامند؟

بهترین کتاب های مارکتینگ کدامند؟
بهترین کتاب های مارکتینگ کدامند؟

بهترین کتاب های مارکتینگ کدامند؟

مارکتینگ یا بازار یابی در هر عرصه ای به انسان کمک کرده تا ثروتی را از طریق خرید و فروش استراتژیک بدست آورد. فرقی نمی کند که شخص چه شغلی داشته باشد همیشه علم بازاریابی و مارکتینگ به آن کمک می کند تا بهتر با دیگران ارتباط برقرار کند و این منجر به برتری در رقابت با دیگر هم صنفی های خود می شود. اما این هنر بازار یابی که ارزشی بی اندازه دارد از کجا به دست می آید؟ باید بگوییم که بخشی از آن را باید به تجربه و زمان بسپرید و کم کم بیاموزید اما خبر خوش این است که بخش عظیمی از آن را می توان بدون تجربه به دست آورد به عبارتی چیزی که اختراع شده را نیاز نیست دوباره اختراع کنیم پس می توانیم آن را از کسانی که این راه را تا انتها رفته اند بیاموزیم! بدین شکل هم در زمان صرفه جویی کردیم و خطر بروز مشکل را کم کردیم و هم سریع تر از دیگران وارد میدان رقابت شده و بیشتر پیشرفت کرده ایم.یکی از راه های آموختن این هنر رندانه ، کتاب هایی است که به هر نحوی برای این موضوع نوشته شده اند و برای بازاریاب های تازه کار به چاپ رسیده اند است.اما بهترین کتاب های مارکتینگ کدامند؟ ما در کتابچینو مرجع تخصصی کتاب های خوانده شده ،در این مقاله سعی داریم چند تا از این کتب را به شما معرفی کنیم.

 

بهترین کتاب های بازار یابی از دید چه کسی؟

حوزه مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ دائما در حال تغییر و به روز شدن هستند و اگر شما می خواهید به عنوان یک مارکتر در هر حوزه ای موفق باشید باید از مطالب جدید و ترند آگاه شوید. همانطور که قبلا اشاره کردیم یکی از بهترین راه های آگاهی مطمئن از این دانشی که از آن سخن گفتیم کتاب است ، که همزمان با پر کردن وقت به شما در آگاهی و به روز بودن شما نیز کمک خواهد کرد. به همین سبب خیلی از افراد از جمله نویسندگان و یا حتی بلاگر ها فهرست های متفاوت از کتاب های مارکتینگ منتشر کرده اند ؛ افرادی همچون “ست گودین” که نویسنده و بازاریابی شناس است ؛ کتاب هایی مانند (گاو بنفش)یا (همه بازاریاب ها دروغ می گویند) را نگاشته و در سایت پنج کتاب ، 5 کتاب مهم بازاریابی را معرفی کرده است. در این راستا ما در کتابچینو لیستی از بهترین کتاب های مارکتینگ با توضیحی مختصر آماده کردیم تا شما در انتخاب راحت ترعمل کنید. اما بازهم اینکه کتابی در این موضوع بهترین است یا نه بایدی نیست نظر هر شخص متفاوت است!

 

1- مدیریت بازاریابی کاتلر و کلر

کتاب مدیریت بازاریابی با نام لاتین  marketing management یکی از مراجع آموزشی رایج و معتبر در دانشگاه های سرتاسر دنیا می باشد.این کتاب اثر دو استاد بزرگ ؛ پروفسور فیلیپ کاتلر ملقب به پدر بازار یابی مدرن و کوین لین کلر از استادان برندینگ و مارکتینگ است.این کتاب شامل تمارین و تئوری های بازاریابی است و در سرفصل های آن به مبحث هایی همچون بازاریابی در قرن 21 ، جمع آوری داده های محیطی و پیشبینی تقاضا ، ویرایش و تدوین استراتژی ها و برنامه های بازاریابی و…پرداخته شده است. این کتاب می تواند یکی از پاسخ های سوال بهترین کتاب های مارکتینگ کدامند؟ باشد.

 

2- استراتژی اقیانوس آبی

یکی از کتاب های موثر در زمینه مارکتینگ کتاب استراتژی اقیانوس آبی است. این کتاب ارزشمند اثر دبلیو چان کیم و رنه مابورنیا می باشد که نویسندگان آن معتقدند که با تلاش نکردن برای موفقیت در رقابت می توان در آن پیروز شد!در ابتدا شاید این جمله عجیب باشد اما مقصود این است که به جای ورود در اقیانوس خونین(قرمز)یا همان بازار های پررقیب سهم بخواهید  و منابع و وقت خود را صرف رقابت خونین کنید ؛ درفضای نا محدود اقیانوس آبی رقابت کنید. در یازار های جدید(اقیانوس آبی) باید تقاضا خلق شود چرا که تقاضایی وجود نداردکه بخواهد رقابت را در میان کسب و کار های مختلف راه بیاندارد. منظور از اقیانوس خونین همان صنایعی است که در بازرا شناخته شده هستند و مقصود از اقیانوس آبی همان صنایعی است که هنوز شناخته شده نیستند. پایه استراتژی اقیانوس آبی خلاقیت و نوآوری  در ایجاد ارزش است.بهترین استراتژی برای موفقیت این است که اصلا وارد رقابت نشویم!

 

بهترین کتاب های شعر جهان کدامند؟

3- گاو بنفش

یکی از کتاب هایی که در جواب به سوال بهترین کتاب های مارکتینگ کدامند؟ کتاب گاو بنفش اثر ست گودین(گادین) کارآفرین و نویسنده ساده نویس و یکی از برترین کتاب های بازار یابی ایست که می توان به آن اشاره کرد. نویسنده در این کتاب سعی دارد که راهکار های مفیدی برای افزایش فروش و استراتژی های مرتبط با فروش را ارائه دهد. تمرکز کتاب برروی این جمله است: در میان گاو های بسیاری که در طبیعت وجود دارند ، قطعا گاو بنفش جذاب تر و جالب تر است. به عبارتی منظور نویسنده این است که امروزه با وجود نمونه های شبیه به هم متفاوت بودن یکی از چیزهایی است که می تواند به فروش بیشتر و بهتر کمک کند و در این برهه دیگر مصرف مانند گذشته مردم را شاد نمی کند ، این تمایز است که باعث می شود در ذهن مخاطب جاخوش کنیم.یا در جای دیگر می گوید؛ «بزرگترین ریسک ریسک نکردن است. در دنیایی که همه چیز به سرعت در حال تغییر است، تنها استراتژی که شکست آن قطعی است، ریسک نکردن است.» نویسنده این اثر فاخر علاوه بر این کتاب کتبی همچون “این است بازاریابی” یا “بازاریابی اجازه ای” را در همین موضوع نگاشته است.

 

4- اصول بازاریابی داده محور

کتابی برپایه ی علم مارکتینگ که توسط مارک جفری نگاشته شده ؛ به واسطه ی نشر سیته و به ترجمه احمد روستا و آتنا مقدم با زبان پارسی در اختیار فارسی زبانان ایرانی قرار گرفته شده است. در این کتاب به اندازه گیری در بازاریابی و مارکتینگ پرداخته شده است همچون مبحث انداره گیری نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی یا همان ROI.

 

5-تکنیک های بازاریابی در ایران

اگر هرکتابی را از هر نویسنده برتر در حوزه ای خاص بخوانید بازهم به پای یک نویسنده از کشور خود شما نخواهد رسید چرا که او در شرایط کشور شما زندگی کرده و بیش از هر شخص دیگری علم او به شما کمک خواهد کرد. کتاب تکنیک های بازاریابی در ایران نوشته دکتر محمود محمدیان و حسین یاغچی کتابی در زمینه بازاریابی است که به شما در این راستا کمک خواهد کرد. براساس این کتاب اصول بازار یابی بر پایه چهار عنصر یا همان چهار پی مشهور (محصول ، مکان ،قیمت ، افراد) استوارند و در این کتاب سعی بر توضیح این موارد کرده اند. مزیت این کتاب علاوه بر ساده بودن و قابل فهم بودن مفاهیم بازاریابی ، مثال هایی ایرانی برای هر مورد آورده شده است که برای شما می تواند به موقع بهترین نتیجه را ارائه دهد.

 

کتاب های بازاریابی ، کار شما را متحول می کنند!

کتاب های زیادی در حوزه مارکتینگ و بازاریابی در سراسر جهان به منظور کمک به مارکتر های دنیا نوشته و به چاپ رسیده از بزرگترین نویسنده ها تا تازه کار ترینشان؛ اما ما در مقاله بهترین کتاب های مارکتینگ کدامند؟به چند مورد از آنها اشاره کردیم. شما می توانید با توجه به ترجمه ، انتشارات ، نویسنده ، توضیحات کتب و… کتاب مورد نظر خود را بیابید و آن را اختیار کنید و در نهایت مطالعه کنید. امید است بهترین نتیجه را در مدت زمان معقول دریافت کنید. کتاب های دیگر در این حوضه:

  • کتاب اصول بازاریابی اثر فیلیپ کالتر
  • کتاب عصر سوم بازاریابی اثر فیلیپ کالتر
  • کتاب بازاریابی عصر چهارم اثر مجموعه نویسندگان فیلیپ کالتر
  • کتاب بازاریابی عصر پنجم اثر فیلیپ کالتر
  • کتاب شیب اثر ست گودین
  • کتاب بازاریابی اجازه ای اثر ست گودین
  • کتاب بهترین قصه گو برنده است اثر آنت سیمونز
  • کتاب هر برند یک قصه است اثر دانلد میلر
  • کتاب از خوب به عالی اثر جیم کالنیز
  • کتاب بازاریابی هکر رشد اثر رایان هالیدی
  • کتاب زاگ اثر مارتی نویمایر
  • کتاب بازاریابی پر محتوا اثر جو پولیتزی
  • کتاب از صفر به یک اثر پیتر تیل

کتابچینو فروشگاه کتاب های خوانده شده  

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *